Drinkz (MAD)

Voor het keuzedeel “Mobile Application Development” van mijn MBO opleiding moesten we vier mobiele applicaties maken.
In deze applicaties moest telkens weer een ander component van de telefoon gebruikt worden.

Ik heb altijd al willen bijhouden hoeveel ik op een dag drink.
Er waren wel een paar applicaties op de App Store, maar daarvoor moest je betalen.
Dus is mijn eerste project voor het keuzedeel een applicatie waarmee je per dag kan bijhouden hoeveel je hebt gedronken.

De applicatie is gemaakt in Google Flutter. Dit is een programmeeromgeving waarmee je mobiele applicaties voor iOS en Android tegelijk kan maken.
Deze programmeeromgeving was toen nog aardig nieuw, dus ik was wel nieuwsgierig over hoe goed het was.

Ik heb aan de hand van dit project veel geleerd over Google Flutter en ik denk dat het de toekomst wordt voor mobiele applicatie ontwikkeling.
De applicatie maakt ook gebruik van een eigen gemaakt inlog systeem.
Als de gebruiker niet is ingelogd, verschijnt het inlogscherm om in te loggen.
En als de gebruiker al eerder is ingelogd dan verschijnt gelijk het startscherm als de gebruiker de applicatie opstart.